Projekt výstavby železničného spojenia medzi Čínou a Uzbekistanom prostredníctvom Kirgizska dosiahne 486 km, pričom na Kirgizskú časť pripadne 311,8 km.
Tento projekt je dlhodobo diskutovaný a odkladaný najmä pre nedostatok vyčlenených financií na kirgizskej strane.
Výstavba je náročná pre hornatý, ťažko prístupný terén v Kirgizsku, Plánovaných je 18 staníc, 81 mostov a 41 tunelov.
Pred plánovaním projektu bolo potrebné riešiť otázku o šírke trate. Čínske železnice využívajú 1435 mm rozchod, zatiaľ čo kirgizské a uzbecké trate nesú sovietske dedičstvo širokorozchodných tratí (1520 mm).
Projekt je plánovaný s využitím oboch šírok. Zmena na širokorozchodnú bude na stanici Makmal v Džalalabadskej oblasti Kirgizska. Na území Kirgizska bude teda využitý aj užší rozchod koľají o dĺžke 169,6 km (širokorozchodná časť trate bude dlhá 142,2 km).
Suma výstavby časti tohto projektu na území Kirgizska dosiahne 4,7 mld. USD.
Uzbekistan Railways, https://t.me/logistan/5874
Kazachstan, ako jedna z kľúčových krajín v rámci Eurázijskej ekonomickej únie (EEU), čelí rôznym výzvam a príležitostiam, ktoré ovplyvňujú jeho postavenie v rámci tejto obchodnej aliancie. Na základe analýzy zdrojov, môžeme identifikovať niektoré kľúčové body…